branding

skiller din virksomheds produkter sig
ud på markedet?

Er din virksomheds produkter unikke og helt enestående på markedet?

Måske ikke? Ærlig talt, så er der meget få produkter, der er det. Det er her, branding kommer ind i billedet.

Gennemført branding får din virksomhed til at skille sig ud, det forstærker jeres markedsposition, og i bedste fald får det jeres kunder til at elske jer.

Hvad er branding?

Branding er en betegnelse, der dækker over mange ting. Branding drejer sig både om konkrete ting som logo, slogan og produktindpakning. Men branding drejer sig i høj grad også om mere abstrakte ting som virksomhedens værdier, historie og kultur.

Fælles for dem alle er dog, at de i høj grad handler om følelser – og hvilke følelser du gerne vil have, at dine kunder har til din virksomhed. Hvilken opfattelse og hvilket forhold du gerne vil have, dine kunder har til dig. 

Branding handler om din virksomheds personlighed, og hvordan I kommunikerer den til omverdenen.

 

Hvorfor er branding vigtig for min virksomhed?

Fordi du gerne vil have, at forbrugerne vælger din virksomheds produkter fremfor konkurrentens. Og hvis du vil konkurrere på andet end pris, så er branding et sublimt værktøj.

Branding kan bidrage til at skabe en følelse af merværdi for jeres kunder. Og det er netop den følelse, der medvirker til, at kunderne vælger jer fremfor konkurrenten.

Hvis brandingen er veludført, styrker det relationen til jeres kunder. Og hvis I styrker relationen til jeres kunder, så er de tilbøjelige til at være mere loyale overfor jer.

“Products are made in the factory, brands are created in the mind.”

Sådan brander du din virksomhed

Branding berører de fleste områder af en virksomhed og kan derfor være et svært område at holde overblik over. Yderligere kan det være endnu sværere at finde ud af, hvor man skal sætte ind, og hvordan man gør det – især hvis man står midt i det hele.

Man kan brande en virksomhed på mange forskellige måder, alt afhængig af størrelse, situation og markedsposition. For at opnå et stærkt brand er det vigtigt, at din virksomhed kommunikerer jeres værdier, historie, kultur og identitet overbevisende for omverden. Og at I gør det både tekstligt, visuelt og sprogligt.

Branding handler om, hvilket indtryk din virksomhed gerne vil efterlade hos dine (potentielle) kunder, og hvordan I kommunikerer netop dette.

Det er branding, og det giver dine produkter merværdi, så din virksomhed skiller sig ud, og I forstærker jeres markedsposition.

Styrk din virksomheds brand

I en virksomhed kan man hurtigt lade sig styre af rutiner og ”hvordan vi altid har gjort tingene”. Det er der i sig selv heller ikke noget galt med – slet ikke hvis det fungerer godt.

Det kan dog have den ulempe, at man tager for givet, at kunderne opfatter virksomheden på samme måde, som man selv gør. Og at man som ejer eller medarbejder stirrer sig blind på områder i virksomheden, hvor der faktisk kan optimeres for netop at styrke virksomhedens brand.

Det er en klassisk måde for mennesker at tænke og arbejde på, men nogle gange er man nødt til at spørge sig selv, om der er brug for friske øjne, en anden retning eller et stærkere fokus på, hvordan virksomheden kan forstærkes og måske udvikles.

Hvis du synes, at det lyder relevant for din virksomhed, så kontakt mig, og lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan jeg kan hjælpe jer med at styrke jeres brand.

“Et brand udgør fællesmængden af minder, oplevelser, forventninger, historier og relationer, der tilsammen er med til at afgøre forbrugerens valg af et produkt eller en service, fremfor et andet.”

Har din virksomhed brug for hjælp?
Der er ikke meget andet, jeg hellere vil…

Tøv ikke med at kontakte mig, hvis du har nogle spørgsmål. Det er helt uforpligtende, og jeg lover, jeg ikke bliver fornærmet og spytter.

Hvis du hellere vil tage den over telefonen, så fang mig på tlf. 5121 8533